mandag 12. mars 2012

Tumaini skole midt ute på slettene

I dag har vi besøkt en menighet i et lite sted som heter Osotua. Her har våre venner i Tumaini bygd en flott skole for barna som bor her ute langt fra byer og sivilisasjon. Skolebygget var imponerende, det vi så var veldig flott. Tumaini er jo en av organisasjonene bak "12 mill race" så denne skolen er virkelig et Fredrikstad prosjekt. Det er verken strøm eller vann her ute, men ting er visst på gang. Vanntanker er som du ser på plass og foreløpig må de klare seg med solcellepanelet på toppen av bygdningen. Jeg ble så begeistret at jeg måtte ringe min venn Arly som har vært med på dette prosjektet. Han fortalte masse, men her ute er det ikke mye dekning på mobilen. Jeg forsto i hvertfall såpass at jeg måtte ta bilde av en gutt som het Thomas. Thomas var en blid gutt som har hatt en sykdom i beina, men han stilte villig opp i klasserommet slik at jeg fikk et godt bilde av ham.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar